Montag, 9. Februar 2009

Crazy Hair

I get jealous every time I see a kid Emmi's age with lots of hair and cute littel pigtails and bourettes. There isn't even enough hair on Emmi to put a bourette in that doesn't fall out 5 minutes later. And I am not sure if I'll ever finish Emmi's Babybook about her first year, since it asks for a picture of her first haircut. If her hair keeps growing at the current rate she'll be a teenager by the time. But she surely does have enough hair for it to get tangeld and crazy every morning and I love it. There is no sweeter picture then my little monkey having breakfast in her PJ's with Jelly all over her face and her hair sticking up in every possible direction. And everytime we get dressed and ready and I comb her hair I am a little glad that I only have to detangle short blond curls instead of a full head of hair. But of course a soon as I see little pigtails I am jealous again.
Ich bin jedes Mal eifersuechtig wenn Ich Kinder in Emmi's Alter mit Zoepfen und Spangen im Haar sehe. Emmi hat nicht mal genug Haare um eine einzelne Spange fuer laenger als 5 Minuten zu befestigen. Und ich bin mir nicht sicher ob Emmi's Babybuch jemals fertig wird da dort nach einem Foto vom ersten Haarschnitt verlangt wird. Wenn Emmi's Haare so weiterwachsen ist sie dann schon im Teenager alter. Aber sie hat auf jeden Fall genug Haare um morgens mit einem Wuschelkopf aufzuwachen. Es gibt kein besseres Bild am Morgen als mein kleines Aeffchen am Fruehstueckstisch im Schlafanzug, mit Marmelade um den Mund und Haaren die in alle Richtungen abstehen. So suess. Und jedesmal wenn wir uns fertig machen und ich ihre Haare durchkaemmen muss und Emmi ein bisschen jammert bin ich dann doch ein bisschen froh dass sich die Mahne noch in Grenzen haelt. Aber sobald ich dann kleine Maedchen mit Zoepfen sehe bin ich natuerlich wieder ein bisschen eifersuechtig...

Keine Kommentare: